Fuiyoh/Alalalan ! Malaysia: Kes yin hilang

.

Kami Sudah Berpindah

PERHATIAN!



Buat Duit Dengan Google!Bukan Skim Cepat Kaya!


Klik Disini!
.Dapatkan 1Juta Pelawat Secara Percuma Ke Blog/Web Anda
Click Here for Free Traffic!






26 April 2007

Kes yin hilang



Kes yin hilang bagi pandangan aku

Yin tuh tak ape² pun
pehal org lain sibuk
dah balik dah pun
nih siap nak ngata umah org myanmar tuh la ape la
dah jumpa bersyukur je la
mmg la megelupas kalu tido atas simen tuh..bukan ape² pun
mengelupas bknnye luka pun
aku nih mengelupas muka sbb sun burn takde plak masuk tv?
takde lak mak aku nangis²?

kononnya yin tu hiper aktif. tu yg leh terlepas drp kawalan parents die.
pulak tu dah dok umah yang begitu daif skali, mmg teruk la kaki tgn budak tu. cube tgk stiap kali muke yin masok paper/ tv asek tersengih riang. mmg bdk hiperaktif. tak paham pape. die ilang pun die hepi..

walau aper pon aku tetap tak puas ati dgn mak bapak yin nie
diorg sebok shooping smpai anak sendiri pon diorg leh lupe, takkan la sebok dgn sales smpai anak dia leh kuar dari sogo pon tak perasan lagi, huhuhu aku tak tahu la bile mak bapak dia nie sedar bile anak dia hilang, ntah2 dalam perjalanan pulang ke rumah, takpon masa tngh punggah2 barang dia dia terlupa nk belikan YIN ni kasut then baru teringat, "eh mana YIN" tapi mak bapak dia nie patut bersyukur la anak dia nie hilang masa tngh2 nk pilihanraya, jika tidak, mungkin dia tak jumpe yin nie, yer la, sebelum ni bnyk gak mak bapak hilang anak tapi kes2 diorg takder la sehebat kes yin nie, kerajaan biasalah nk memancing undi, huhu

aku mengikuti berita ayah yin ni dengan penuh minat. dan perkara yang aku tak boleh lupakan ialah bila dia berjanji depan rakyat malaysia bahawa dia akan memaafkan dan tidak akan mengambil apa2 tindakan kepada mereka yang memulangkan anaknya. dalam pada masa yang sama, dia juga mengumumkan bahawa terdapat individu2 yang berjanji untuk memberikan ganjaran duit kepada sesiapa yang memulangkan anaknya.

setelah yin berada dipangkuan ayah yin, dan suluhan lampu kamera menerangi muka2 mak menteri dan jugak pegawai2 keselamatan atasan, nada ayah yin mula bertukar. daripada memaafkan kepada prejudis dan seterusnya membuka laporan untuk membenarkan siasatan terhadap keluarga myanmar tadi.

huhuh kesian pasangan myanmar tue walaupon aku tak sure saper dipihak yg benar

mak bapak yin dah dapat yin
tapi anak2 pasangan myanmar tue 5 org plak kehilangan mak bapak mereka

2 comments:

Anonymous said...

aku pun benci ngan bapak yin tuh

Anonymous said...

aku sokong ngan pendapat ko psl kes yin nie..ntahler..nk tunjuk glamor lar tu smpi diperbesar-besarkan..dh jumpe tu dh lar..tgk org len yg hilang,x tunjuk smpi cam kes yin nih..