Fuiyoh/Alalalan ! Malaysia: Perbezaan jin, iblis, syaitan

.

Kami Sudah Berpindah

PERHATIAN!



Buat Duit Dengan Google!Bukan Skim Cepat Kaya!


Klik Disini!
.Dapatkan 1Juta Pelawat Secara Percuma Ke Blog/Web Anda
Click Here for Free Traffic!






19 May 2007

Perbezaan jin, iblis, syaitan

Soalan

PERLUKAH seorang penzina remaja disebat 100 kali dan jika perlu pihak manakah yang harus ditemui untuk menyatakan kesediaannya menerima hukuman berkenaan semata-mata untuk mendapatkan keampunan Allah?

Bagaimanakah pula hukuman bagi pasangan yang hanya tidur sekatil tetapi belum lagi sampai kepada tahap melakukan hubungan jenis?

NUR | Perak.

Jawapan

HARAM bagi lelaki dan perempuan tidur berdua-duaan walaupun tidak berzina. Alah berfirman dengan maksud: “Dan jangan kamu menghampiri zina...,” (al-Isra' (17): 32).

Islam melarang perbuatan zina dan apa-apa juga jalan yang mendorong kepada zina seperti tidur sekatil dan sebagainya.

Zina ialah ‘persetubuhan haram yang disengajakan.’ Persetubuhan ialah perbuatan memasukkan kepala zakar (hasyafah) ke faraj wanita.

Ia boleh dikenakan hukum hadd (jamak, hudud), iaitu 100 sebatan (al-Nur (24): 2). Hukum hadd tidak dikenakan sekiranya tidak berlaku persetubuhan.

Apabila melakukan dosa zina atau menghampirinya anda perlu segera bertaubat kepada Allah dan berazam tidak mengulanginya lagi.

Mudah-mudahan Allah mengampuni dosa itu dan menutup aib diri. Anda pula tidak perlu menemui sesiapa untuk mendedahkan keaiban dan dosa yang dilakukan bagi mendapat hukuman dan sebagainya.

No comments: