Fuiyoh/Alalalan ! Malaysia: Wajarkah golongan maknyah diiktiraf?

.

Kami Sudah Berpindah

PERHATIAN!



Buat Duit Dengan Google!Bukan Skim Cepat Kaya!


Klik Disini!
.Dapatkan 1Juta Pelawat Secara Percuma Ke Blog/Web Anda
Click Here for Free Traffic!






20 June 2007

Wajarkah golongan maknyah diiktiraf?

Arkk...nak iktirafkan kaum makyah....?apa la...dah x cukup sangat ker gadis/perempuan/wanita kat muka bumi nie?sampai nak iktiraf makyah?skang nie pon byk gejala sosial,nak iktiraf makyah pulak?Dunia nak kiamat ker???menghalalkan perkara yang haram??dah termaktub dalam hukum.....BERDOSA BESAR jika seseorang kaum adam berkelakuan seperti wanita dan wanita berkelakuan seperti lelaki?Insaf2 la sikit.....
So....Cik Minah nak nasihat sikit la kat kaum dua alam kat luar tu....INSAFLAH WAHAI UMMAH...LAFAZKANLAH DUA KALIMAH....BERSYUKUR SIKIT DGN APA YG DIKURNIAKAN OLEH ALLAH SWT.korang tukar jantina tu bermaksud korang MENGHINA CIPTAAN ALLAH SWT.dah elok2 Allah jadikan lelaki....nak tukar jadi pompuan palsu......INSAF2LAH SIKIT.....KITA TAK PASTI BILA KITA AKAN DIJEMPUT......terimalah hakikat yg anda tu lelaki.......BE A MAN!!!

http://www.geocities.com/cypherrock/maknyah2.jpg

Bicara mengenai pengiktirafan kepada golongan 'Mak Nyah' @ lelaki yang berpakaian perempuan tak sepatutnya dikeluarkan oleh insan yang beragama Islam. Terang² golongan ini melakukan dosa besar.. pengiktirafan sedemikian menggalakkan lagi perbuatan keji dan maksiat ini. Banyak lagi perkara berfaedah yang boleh dibincangkan @ diiktiraf daripada isu ini.

Betapa goyahnya iman manusia zaman sekarang yang menyalahkan orang lain atas dosa besar yang dilakukan. Apakah salah ibu bapa yang tidak mengambil berat tentang anak² remajanya ? Apakah salah masyarakat yang hanya tahu menjeling dan mengumpat tanpa sikap mahu membantu mereka ke jalan yang betul ? Apakah salah kerajaan yang menganggap masalah ini masalah biasa bagi negara membangun ?

Di manakah tahap iman kita ? Mampukah kita membantu golongan ini dengan perbuatan daripada membiarkan mereka terus bergelumang dosa ? Jika tidak, mampukah kita menegur dengan lidah kita ? Atau selemah-lemah iman dengan berdoa kepada Allah semoga mereka² ini diberikan petunjuk ? Jangan asyik dengan senyuman menghina atau caci maki sahaja. Renungkanlah.. di manakah tahap iman kita sekarang ini.

Kesimpulannya.. pengiktirafan ke atas golongan ini adalah salah di sisi agama sebagaimana salahnya di sisi undang² bagi pengiktirafan dadah yang berlebihan.

P/S : Salah satu tanda² kecil kiamat - Perkara yang diharamkan Allah dihalalkan manusia.

Wallahulam

No comments: