Fuiyoh/Alalalan ! Malaysia: Raja Munirah Raja Iskandar

.

Kami Sudah Berpindah

PERHATIAN!



Buat Duit Dengan Google!Bukan Skim Cepat Kaya!


Klik Disini!
.Dapatkan 1Juta Pelawat Secara Percuma Ke Blog/Web Anda
Click Here for Free Traffic!






16 December 2007

Raja Munirah Raja Iskandar

INFO

Nama: Raja Munirah Raja Iskandar
Umur: 22
Lokasi: Kuala Lumpur, Malaysia
Profession: Mass comm student @ Limkokwing, part-time model, drug-trafficking suspect

Reason for being famous/celebrity:

Kena kantoi kat Narita International Airport, Japan cuba smuggle 690 gram dadah syabu. Claim innocent kena tipu dengan Milad, mamat Iran (most probably one of her bfs) suruh bawak beg dia gi Jepun bagi kat kawan dia. Pleaded guilty December 2006, kena jail 9 tahun. Bulan lepas appeal, court jepun tolak rayuan..kurangkan jail sentence by 100 days, so kena masuk dlm 7 tahun 1 bulan lagi. Sekarang tengah in process merayu to higher court on the jail sentence. Family ke hulu hilir mintak fund untuk tolong bayar kos guaman etc, telling people the daughter is a good kid and wudnt do such thing. UMNO antar paling beriya nak tolong.

Note: Photos are taken from her own friendster account (yang dia access 2-3 hari sekali based on last login info). So takleh nak saman kalau tepek kat sini cos its public information (just stating in case korang momod takut nak upload blog ni). Kalau nak RA kan, ikut korang la, jgn RA lebih dari RA 3 dah la, kang dgn aku aku sekali takleh access.

p/s: mod, kalau dah ada merge/delete la. kalau takde, kacang sini bagi jugaaa.

tolong jgn komen dulu sampai aku upload sume photos, ada 44 photos, so ada 4 parts blog ori ni...ok? cooperation is much appreciated.

komen aku - a picture paints a thousand word. if you wanna claim innocent, at least act innocent, comes to court in clean hands. photos mcm ni, kalau dalam legal term kita cakap incriminating evidence, pasal public boleh infer pasal character tertuduh and form their own judgement. she might not be guilty and memang kena tipu, tapi to me at least, she's not as innocent as what people try to say she is...



























Note: Bandanna dia logo apa? Tu lah lambang weed/daun ganja...




Part II






















Part III














Note: 7 orang dalam gambar, 7 gelas atas meja...








Part IV























---END OF PHOTOS---

25 comments:

si penunggu subuh said...

huiyoh..
patutla dioo cari duit .
rupeanyer mata duitan..
so mudah la.terpedaya..
mmmg ad hikmah pun.

gamber pun kow2

Anonymous said...

wahhhhh!
terkezut tgk gmbr2 die.
arafah pun ade gak.
boleh caye la si arafah tu.
haha.

Anonymous said...

First thing first, aku tak akan mencaci, memaki dan menghina budak ni. Aku tak kenal dia dan aku takde hak nak jatuhkan maruah dia. Mungkin sekarang dia dah bertaubat dan sedar akan kesilapan dia. Jadi, sebagai seorang muslim, aku hanya akan mendoakan agar Allah terima dia kembali dan berharap dia pulang ke pangkal jalan. Amin.

Anonymous said...

Alhamdulillah, ada juga orang2 yang waras akal fikiran yang dapat beri komen membina dalam blog ni. Alhamdulillah!

Anonymous said...

kan da dapat habuan..

Anonymous said...

moga dia n kita semua dpt hidayah.. Amiin..

yeelah mak bapak mana yg x sygkn anaknya? tringat kisah Umar Al Khattab yg sebat anaknya sendiri 100 kali sampai meinggal.. kalola ada mak bapak yg masih camtuh zaman skang neh..

Wallahu'alam

Anonymous said...

Yang buruk tu sikap dan akhlak dia.. so tegurlah atas perbuatan yang dilakukannya..so.. setimpallah hukuman keatas perbuatannya juga..

Anonymous said...

semoga dia byk2kan bertaubat...tuhan baru bagi sikit kat dunia...

Piee said...

mmg padan muka...pndai mkn pndailaa simpan...biase laa tu...pusher² mmg slalu mcm ni...gmbar plak mmg kewl!! ape id frendster die ek??

Anonymous said...

wah...sunggu aku tak sangkat dier cm tu....igtkan baik jek...sopan santun...tgk family jek org yg baik jek...tp astaga..

Anonymous said...

lepas dh stay 7 tahun++ kat jepun tu, sure lepas nie minah tu pandai speaking jepun hahahahahha...

Anonymous said...

Inilah hasil warga remaja islam selepas 50 tahun merdeka...

tak tau nak cakap apa, tapi aku malu juga kerana ada orang melayu berperangai lebih teruk dari orang bukan islam..

apa pun segalanya ada hikmah yang tersembunyi...

Anonymous said...

alamak..ayat sebijik copy paste dari forum cari lah....

Anonymous said...

xberani nak komen ape2, xkenal die pon. myb die agak sosial, but kite still xtau btol ke die terlibat, or die ditipu hidup2.

Anonymous said...

Memang ada juga hikmahnya. Dia kena tangkap kat Negara Jepun - kena 7 tahun. Kalau kena tangkap di KLIA, tentu sudah rayuannya berbunyi lain kerana di sini hukumannya gantung sampai mati. Jadi pasal kena di Jepun, adalah juga peluang untuk insaf.

Anonymous said...

fuyyoohhh....
tp ape2 pun pintu taubat masih terbuke.. harap die segere bertaubat.. hukuman tu.. da salah tetap la salah kan.. atleast dier msh bernyawe..
_______________
bile agame di no. 10 kan....

Anonymous said...

Sedangkan menyebarluaskan dan menampakkan aib-aib orang lain maka hal tersebut yang diharamkan oleh Allah dan Rasul-Nya. Allah Ta''ala berfirman: "Sesungguhnya orang-orang yang ingin agar (berita) perbuatan yang keji itu tersiar dikalangan orang-orang yang beriman, bagi mereka adzab yang pedih di dunia dan akhirat. Dan Alleh mengetahui sedangkan kalian tidak mengetahui." (An Nur : 19).

Anonymous said...

Hmmm...Dari segi penampilan Minah ni..mmg menampakkan dia seorang yang agak sosial.. Aku tak tau la plak family dia ni org baik2 ke idak ( sebab aku x nampak).. Cuma kalo btul la seperti yang digembar-gemburkan mengatakan family dia ni org baik2.., Cara pemakaian dan lagak dia shouldn't be like that.. Sebab aku kata macam tu : Kalo la dia ni mendapat didikan yang sempurna dari parents dia, walau sekeras mana pun badai cultural shock melanda dia.. Kalo kata dia ni mmg yang jenis bertudung dr awal...Sure seurat rambut dia pun korang takkan nampak.. Dari segi kes dia ni plak.. kalo kata dia dianiaya oleh Iranian tuh.. aku raser benda tuh tak wujud.. Bila dah kena atas batang idung, dan family duk tekan tanya cerita sebenar.. Korang ingat dia nak ngaku ke? Mesti le tepaksa ada2 kan cerita..."saya tak buat...saya dianiaya.."...hmm...dunia adalah pentassandiwara beb.. Papehal pun.. bior la undang2 yang menentukan nasib dia...Kalo dia merayu leh lepas...itu rezeki dia..Tapi kalodah lepas nanti still tak bertobat gak.. Sendiri Mau Ingat La Beb..

(sesaper yang terasa ngan komen aku ni..aku mintak maaf bebanyak)

Anonymous said...

aku setuju if betul dia salah she should trima hukamannya,n shud be grateful enuff kos if kena tangkap kat malaysia hukuman konfem gena gantung mandatori (of buat appeal len crt), but if dia tak bersalah i just hope that yalah all d best for her...

--go not to me for counsel for i will say both no n yes--

Anonymous said...

bagi aku la, aku kalo ikut kan nak je kutuk minah ney, tapi memandangkan aku sendri xtau future aku camne even anak,cucu,cicit aku perangai camne...aku xhak nak kutuk dia, sebab aku xkenal dia, tapi somehow minah ney patut bersyukur yang tuhan tak terus amik nyawa dia camtu jer, masih ade cahaya untuk dia taubat..kalo tetibe tuhan amik nyawa dia time tengah berfoya-foya xke xsempat taubat..kire baik la jugak dia masih idup..ade mase nak taubat walaupun 1 minit jer..family dia pun salah gak sebab xpandai jage maruah diorang sebagai orang melayu islam...mungkin la dia di aniaya tapi kalo past life dia macam tue, dianiaya seteruk mane pun mesti orang xcaye..sebab orang menilai kite dari segala perbuatan kite dahulu..tu sebagai seorang manusia kite jage tingkah laku, even life is short, setiap minit dan langkah kite di kira jugak...

p/s jadikanlah kesilapan orang ikhtibar bukan menghina...

Anonymous said...

Tuhan klo nk balas 1 kelalaian hamba mmg skejab jerk..xkira ar dia 2 baik ke jahat ke tp dia ttp akan dpt pembalasan nye!!!setiap saat dosa yg minah nie kumpul seberat tue ar hukuman yg die dpt..mak n abah mmg akan ckp "ank sye baik" ank sye xsosial" n bermcm2 ar..la nie hasil nye mak n abah yg susah..as a muslim me still pray for her..tp aku sokong gak pendapat segelintir owg2 kt cnie..

dukunpetai said...

setiap orng patut ade peluang ke 2 kn bro.

Anonymous said...

eh. xbaek la bro.
care ko ckp mcm dia nie hine gle.
don judge a books bt its cover.
smua org ade peluang yg kedua.
kite xleh la nk hukum die mcm tuh.
mna tau nnti tgk2 terjadi kt dri sndri.
sepatutnyer ko mintak doa supaye die kt penjare jepun tuh bertaubat.
klau die terbace bnde nie mcm mna.
mmg la nk kasi dia pngajaran.
tp bagi la scr baek2 k.

salam. :)

Anonymous said...

betul.
aku sokong tue.sbgai sesama islam kita kna la saling nasihat.
tp jgn la smpai mcm nie skli.

Anonymous said...

mulberry bags ï»? karen millen sale uk