Fuiyoh/Alalalan ! Malaysia: info / fakta benar

.

Kami Sudah Berpindah

PERHATIAN!



Buat Duit Dengan Google!Bukan Skim Cepat Kaya!


Klik Disini!
.Dapatkan 1Juta Pelawat Secara Percuma Ke Blog/Web Anda
Click Here for Free Traffic!






22 May 2007

info / fakta benar

Burung helang boleh membunuh anak rusa dan kemudian membawanya terbang .


Beruang dewasa boleh berlari sepantas seekor kuda.


Istilah ‘Black Panther’ selalu digunakan untuk mengaitkannya dengan kucing hitam yang besar - tetapi sebenarnya tiada spesis kucing liar yang khusus yang dipanggil "Black Panther". Oleh itu ianya berkemungkinan seekor "Leopard" atau pun "Jaguar" yang mempunyai kulit dan pigmen bulu yang hitam .


Seekor cicak kecil boleh memanjat dinding yang tegak, melekat dengan badan terbalik atau melekap atas kaca yang di bergilap tanpa perlu menyedut, guna cairan melekit, kuasa elektrostatik atau geseran . Malah cicak menggunakan bulu di kakinya dan pergerakan "peeling" untuk membentuk "intermolecular bonds" dengan permukaan dimana ianya berjalan.


Paruh platypus tidak seperti paruh burung -- ia adalah tulang rawan yang lembut dan mudah lentur -- serupa seperti hidung kita!

------------------------------------------------------------------------------------------------
Tanggapan yang mengatakan anj**g dan kucing adalah musuh yang semula jadi (seperti pepatah ,” bergaduh seperti anj**g dan kucing") adalah pernyataan yang berlebih-lebih, malah adalah tidak benar. Secara am, anj**g dan kucing boleh berkawan lebih baik dari kucing dan kucing atau anj**g dan anj**g.


Merpati dua sejoli adalah burung bayan yang kecil yang hidup berpasangan. Rupa jantan dan betina adalah lebih kurang sama tetapi kebanyakan jantan mempunyai warna yang lebih terang dari betina.



Anai-anai Australia dikenali kerana boleh membina anak bukit setinggi dua puluh kaki dan lebarnya pula lebih kurang 100 kaki.



Arnab suka likuoris.


Penguin mengadakan hubugan sex hanya dua kali setahun
-----------------------------------------------------------------------------------------------

No comments: