Fuiyoh/Alalalan ! Malaysia: Papan iklan tonjol bikini diharam

.

Kami Sudah Berpindah

PERHATIAN!



Buat Duit Dengan Google!Bukan Skim Cepat Kaya!


Klik Disini!
.Dapatkan 1Juta Pelawat Secara Percuma Ke Blog/Web Anda
Click Here for Free Traffic!






24 May 2007

Papan iklan tonjol bikini diharam

ISTANBUL: Selepas cubaan mengharamkan alkohol, pegawai perbandaran di Istanbul kini mensasarkan papan iklan yang menonjolkan bikini, lapor akhbar The Guardian.


Pengharaman itu, didedahkan minggu lalu di sebalik usaha Datuk Bandar Istanbul meredakan kemarahan pengeluar pakaian mandi.

Menyifatkan langkah itu sebagai lebih cenderung ke arah Iran berbanding usaha negara itu menyertai Kesatuan Eropah, golongan sekular berkata ia membuktikan parti Kehakiman dan Pembangunan (AK) yang memerintah mempunyai agenda Islam tersembunyi.

“Kami tidak pernah perlu mendapatkan kebenaran sebelum ini dan apabila kami memohon untuk itu, mereka berkata kami memaparkan gambar tidak bermoral.

“Jabatan Perancangan Bandar Istanbul berkata, gambar itu tidak memenuhi piawaian EU dan boleh menyebabkan kemalangan jalan raya,” kata Moris Eskenazi, yang syarikatnya antara yang dilaporkan dihentikan daripada menampal iklan.

Sejak beberapa minggu lalu, rakyat Turki berfahaman sekular mengadakan tunjuk perasaan di jalan raya untuk membantah kerajaan meningkatkan peranan agama dalam kehidupan seharian mereka. — Agensi

No comments: