Fuiyoh/Alalalan ! Malaysia: Yahudi Dihalau,

.

Kami Sudah Berpindah

PERHATIAN!



Buat Duit Dengan Google!Bukan Skim Cepat Kaya!


Klik Disini!
.Dapatkan 1Juta Pelawat Secara Percuma Ke Blog/Web Anda
Click Here for Free Traffic!






20 May 2007

Yahudi Dihalau,

Yahudi sebnarnya dulu adalah satu bangsa yang amat dihina kerana di setiap yang mereka diami akan hilanglah lah ekonomi di tempat itu disapu bersih meraka kerana didalam al quran digambarkan yang kaum yahudi ni boleh menghasilkan emas. Akhirnya yahudi telah menubuhkan sebuah persatuan yang ada sehingga kini zionis yang merancang untuk mengambil negara yahudi dan menubuhkan negara zionis.

Karl Haushofer(bapa kepada persatuan zionis)=Pencetus Holocaust(pembuhan kristian beramai-ramai oleh nazi)



1.Di England, King Edwaard telah menghalau Yahudi beramai-ramai pada tahun 1290.
2.Di Perancis, King Phillip telah menghalau mereka dari Perancis pada tahun 1306. Menurut fakta sejarah, Raja Phillip kemudiannva telah membenarkan sebahagian daripada mereka untuk pulang ke Perancis selepas itu, tetapi keputusan diambil untuk menghalau semula mereka pada tahun 1394.
3.Di Hungary, golongan Yahudi telah dibuang negara beramai-ramai. Tetapi mereka memberanikan diri pulang semula sebelum dihalau kembali pada tahun 1582.

4.Di Belgium, mereka dihalau beramai-ramai pada tahun 1370.
5.Di negara Czechoslovakia pula, puak Yahudi dihalau pada tahun 1380. Mereka kembali semula untuk bermastautin pada tahun 1592. Malangnya pada tahun 1744, Queen Maria Theressa telah mengarahkan agar dihalau semula golongan Yahudi tersebut.
6.Di negara Austria pula, Raja Bright ke-5 telah menghalau mereka dari negara itu pada tahun 1420.
7.Di Holland, mereka dihalau dari Outricht pada tahun 1444.
8.Di Itali, mereka dihalau dari Napoli dan Sardina pada tahun 1540.
9.Di Jerman, golongan Yahudi dihambat dari Bavaria pada tahun 1551. Kemudian telah berlaku penindasan secara berterusan ke atas mereka oleh masyarakat berfahaman Nazi. Beratus ribu Yahudi telah terkorban dalam keganasan itu.
10.Di Rusia pula, rakyat tempatan telah berkerjasama menghalau orang-orang Yahudi pada tahun 1510. Golongan Yahudi beransur-ansur pulang selepas itu dengan harapan penduduk tempatan telah memaafkan mereka. Namun begitu, tekanan masih berterusan sehingga tentera Rusia turut masuk campur untuk menyembelih mereka beramai-ramai di Ukraine sepanjang tahun 1919.

No comments: