Fuiyoh/Alalalan ! Malaysia: Mengapa orang Melayu suka buang masa...!

.

Kami Sudah Berpindah

PERHATIAN!



Buat Duit Dengan Google!Bukan Skim Cepat Kaya!


Klik Disini!
.Dapatkan 1Juta Pelawat Secara Percuma Ke Blog/Web Anda
Click Here for Free Traffic!






25 June 2007

Mengapa orang Melayu suka buang masa...!


Cuba kita bayangkan zaman IT ni ....orang dah maju kehadapan tapi rata-rata orang melayu kita terutama anak2 melayu kita ramai yang buang masa dan melepak saja tak tentu arah...cuba kita perhatikan kebanyakannya ramai anak2 melayu kita buang masa dan tidak tahu mengambil peluang dengan masa yang ada...ada tak kita tengok bangsa lain melepak dan buang masa .... kesian sungguh tak tahu nak majukan diri mereka.....pada mereka yang tak tahu menghargai masa berhubung ler dengan saya agar saya dapat memberi kerja kepada mereka....semoga dengan keikhlasan hati saya menolong bangsa saya ini dapat di balas semasa di akhirat kelak...amin

Dah terlampau selesa agaknya bangsa kita ni, maklumlah tanah air sendiri, Rasanya semuanya seperti milik sendiri, tak siapa berani nak halau maka diaorang pun berbuatlah sesuka hati, bergaul bebas, lepak sana-sini, tak tentu hala tujuan, syokkk sendirilah katakan, tak cukup buat aksi ranjang tengah tengah hutan buat pulak kat tengah padang lepas konsert kodom bersepah sepah, berlendir... pastu kalau dah mengandung.. silelaki tak nak kawin pulak...ikut ceriter hindustan kerr, korea kerr, jepun kerr..naik bangunan tingkat teratas sekali, terjun kebawah bunuh diri, berkorban utk cinta bercampur malu, sedih dan kecewa lah tu..last last mati katak..serupa juga ceriternya ngan mat repit dan minah repit yang bohsia tu..Polis pun dok seronok tengok aksi 18sx mereka, yang patut kena tangkap tak kena tangkap, kena rasuah lah katakan.. alasan nya duit gaji tak cukup! Ada kerja susah! takde kerja lagi menyusahkan... jangan sampai digelar bangsa yang bangsat sudah!!!
Haprak lagi mebosankan! Malu lah banyak sikit, macam tak ada kemaluan

1 comment:

aku.shah said...

sebab aper orang melayu buang masa ??
sebab orang melayu x taw masa tu emas la...